شماره مطلب:
6575
دوشنبه 1401/10/26 01:23

افزایش 36 هزار و 970 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به رشد با افزایش 36 هزار و 970واحد همراه شد.

به گزارش بازار و بورس،‌ بورس اوراق بهادار تهران که این روزها روند رو به رشد به خود گرفته امروز هم در پایان معاملات با افزایش 36 هزار و 970 واحدی در شاخص کل به رقم یک میلیون و 680 هزار و 684 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن نیز امروز با افزایش 15 هزار و 498 واحد به رقم 520 هزار و 403 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 204 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 14.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 661 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 85 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل 2.2 درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن 3 درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور 2.1 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.3 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 2.1 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، شستا، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی خلیج‌‌فارس، بانک ملت و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم اوضاع امروز رو به رشد بود و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 431 واحد نسبت به روز قبل به رقم 21 هزار و 376 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 162 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم 409 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 10.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 412 هزار فقره معامله و به ارزش 221 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز هم عملیات بازار بین شبکه بانکی انجام شد و در طی این عملیات بیش از 2.4 میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب 361 نوبت معامله و به ارزش بیش از 217 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد وگرنه معاملات سهام در بورس به تعداد 7.1 میلیارد سهام در قالب 337 هزار معامله و به ارزش 3 هزار و 137 میلیارد تومان بود و اوراق مالی اسلامی به تعداد 3.8 میلیون ورقه در قالب 864 معامله و به ارزش 292 میلیارد تومان سایر اوراق هم به حجم 834 میلیون ورقه در قالب بیش از 36 هزار معامله و به ارزش 1285 میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، آریاساسول، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

همچنین در چهارشنبه هفته جاری عرضه اولیه سهام شرکت سیمان اردستان در بورس تهران انجام می‌شود. معامله‌گران غیرحرفه‌ای می‌توانند سهام ارز اولیه که معمولا همراه با سود است را خریداری نمایند.

یکی دیگر از مأموریت‌های بورس علاوه بر شفاف شدن شرکت‌ها و حاکمیت شرکتی در شرکت‌های کشور وظیفه تأمین مالی برای اقتصاد است که اگر بازار سرمایه تقویت شود، نقدینگی سرگردان می‌تواند به سمت بازار شفاف بورس حرکت کند و از این طریق علاوه بر تأمین مالی برای شرکت‌های بزرگ برای دولت هم می‌توان تأمین مالی انجام داد.در عین حال این نکته را نباید فراموش کرد که ذات بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان، سود و زیاد است.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X