شماره مطلب:
5758
دوشنبه 1401/03/9 02:10
  مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا مطرح شد؛

انجام معامله سایپا منوط به توافق طرفین

  مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا با موضوعیت تغییر اساسنامه در روز جاری با حضور ۷۴ درصدی صاحبان سهام  برگزارشد.

به گزارش بازار و بورس؛ در این جلسه موضوعاتی همچون  اضافه شدن ماده ۵۸ با عنوان اندوخته سرمایه ای مجمع  اعلام  و با اعلام موافقت تصویب شد. بر اساس این ماده خالص سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال به حساب اندوخته سرمایه منتقل و بعد از رسیدن به نصف سرمایه ثبت به شرکت و اخذ مجوز از سازمان بورس بنا به پیشنهاد هیئت مدیره و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده قابل تبدیل به سرمایه است. تا زمان ادامه فعالیت شرکت غیر قابل تقسیم بوده و تنها در شرایط خاص و برای حفظ روند سوددهی شرکت با پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی هر سال می توان حداکثر تا ۲۰ درصد از مبلغی که در همان سال به حساب اندوخته سرمایه منظور می شود بین صاحبان سهام تقسیم کرد.

مدیرعامل شرکت  دراین جلسه با بیان اینکه اراده دولت و شرکت روی عرضه بلوک سایپا موضوع جدی است گفت: ولی ما واقعا نمیدانیم خریدار کیست و حتی انجام معامله قطعی نیست و بستگی به توافق طرفین دارد.

وی همچنین در خصوص تجدید ارزیابی دارایی ها گفته شد این موضوع در شرکت های سرمایه گذاری مانند شرکت های تولیدی نیست و زمان تغییرات اساسنامه در ماده ۵۸ نیز ارتباطی به همزمانی با عرضه بلوک سهام سایپا ندارد و تنها یک تداخل زمانی است.

  

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X