شماره مطلب:
5809
یکشنبه 1401/03/22 12:21
دسته بندی
مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس برگزار می‌کند؛

بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت شوینده روی میز صنعت

اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، با هدف بررسی میزان تولیدات، وضعیت صادرات و واردات و فرصت‌ها و تهدیدات صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی میز این صنعت را فردا صبح برگزار می‌کند.

به گزارش بازاروبورس به نقل از سنا، میز صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح، با حضور مدیران و مسولان سازمان بورس، مدیر عامل شرکت بورس و فرابورس، رئیس انجمن صنفی صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی، شرکت های شوینده، پاکسان، ساینا، گلتاش، پاکشو، پدیده شیمی قرن و کیمیا تک در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود.

طبق قانون بازار اوراق بهادار یکی از وظایف سازمان بورس حمایت از حقوق سرمایه گذاران است. این حمایت چند بعد دارد که یکی از این ابعاد رفع مشکلات صنایع بورسی است.

هر صنعتی که در بازار سرمایه حاضر است معضلاتی دارد و موارد خاصی درباره آن مانند نرخ گذاری دستوری، عوارض صادراتی، حق انتفاع معادن صدق می‌کند و هر کدام از صنایع بورسی مبتلا به یکی از این موارد هستند.

سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان یک نقش واسط میان صنایع بورسی و تصمیم‌گیران حاکمیتی نقش موثری ایفا می‌کند؛ بنابراین، میز صنعت یک اقدام مناسب در راستای عارضه یابی و شنیده شدن حرف صنایع و انتقال این صحبت‌ها و مشکلات به نهادهای تصمیم گیر و تلاش برای رفع مشکلاتی که وجود دارد، است.

صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی از جمله صنایعی است که به ویژه طی دور سال اخیر با همه گیری کووید ۱۹ رشد چشمگیری داشته است. به بیانی دیگر، افزایش نگرانی های افراد از گسترش ویروس و باکتری سبب افزایش مصرف مواد شوینده شد، به گونه ای که میزان هزینه‌های مواد آرایشی و بهداشتی در آمریکا از ۴۵۷ دلار به ۵۳۷ دلار در سال ۲۰۲۰ رسید. و پیش بینی می‌شود تولیدات محصولات شوینده بین سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ بیش از ۴ درصد رشد کند.

در میان گروه ها و صنایع مختلف در بازار سرمایه، صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای فعالان در این بازار دارد.

هدف از برگزاری این میز صنعت، بررسی میزان تولیدات، وضعیت صادرات و واردات، فرصت‌ها و تهدیداتی که این صنعت با آن مواجه است. در همین راستا، ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات نیز ارائه خواهد شد.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X