شماره مطلب:
6254
دوشنبه 1401/07/11 03:50
مدیر بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام کرد؛

تخصیص ارز به یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر زوار اربعین

 مدیر بازار متشکل معاملات ارز ایران با بیان اینکه طی مدت ۲۰ روز تعیین شده برای دریافت ارز اربعین، یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر نسبت به دریافت ارز اربعین اقدام کردند.

به گزارش  بازار و بورس، امیر هامونی مدیر بازار متشکل معاملات ارز ایران با بیان اینکه طی مدت ۲۰ روز تعیین شده برای دریافت ارز اربعین، یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر نسبت به دریافت ارز اربعین اقدام کردند، از همکاری و همراهی شبکه صرافی‌ها و بانک‌ها در این باره قدردانی کرد.

هامونی، در آئین رونمایی از سامانه یکپارچه اعلام نرخ صرافی‌ها گفت: پیش از این نرخ صرافی‌ها تنها بر روی ویترین‌های صرافی‌ها موجود بود و مردم باید با مراجعه حضوری صرافی مدنظر خود را انتخاب می‌کردند.

وی ادامه داد: البته پیش از این نیز برخی نرم افزارها و سایت‌ها به صورت غیررسمی نسبت به اعلام نرخ‌ها اقدام می‌کردند لذا ضروری بود که این موارد به صورت متمرکز تجمیع شود. همچنین باتوجه به بخشنامه اخیر بانک مرکزی، از امروز علاوه بر نمایش نرخ صرافی‌ها شاهد این نکته خواهیم بود که نرخ خرید و فروش بر روی سامانه بازار متشکل معاملات ارز ایران قرار گیرد.

این مقام مسئول درخصوص سازوکار و نحوه انتشار نرخ اسعار عنوان کرد: بر روی وب سایت نام صرافی، نرخ خرید و فروش، استان و شهر مشخص شده است. از این رو تمام اسعار موجود در دست صرافی و آماده عرضه موجود است به همراه آدرس و لوگوی صرافی بر روی صفحه خاص هر صرافی درج شده است.

وی در خصوص محاسبه یکپارچه مالیات بر ارزش افزوده صرافی‌ها و حل مشکل صرافی‌ها با هماهنگی بازار متشکل و سازمان امور مالیاتی گفت: هم اکنون در صدد نهایی کردن موافقتنامه ای هستیم که مالیات برارزش افزوده صرافی‌ها با تمرکز در بازار متشکل محاسبه و به سازمان امور مالیاتی اعلام شود که این امر نیز در حال پیگیری است.

 

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X