شماره مطلب:
6559
یکشنبه 1401/10/18 06:43
از امروز به فوریت انجام می شود؛

تخصیص ارز کالاهای اساسی وفراهم شدن امکان ترخیص آنها از بنادر کشور

امکان واردات کالاهای اساسی تا سقف 1.5 میلیارد دلار وفق ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری فراهم شد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می شود.

به گزارش بازارو بورس به نقل از بانک مرکزی، با گشایش‌های ارزی انجام شده و پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات ریالی مربوط به تأمین ارز کالاهای اساسی (کنجاله، جو، ذرت و خوراک طیور) و با توجه به تضمین صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، امکان واردات کالاهای اساسی تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار وفق ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری فراهم آمد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله‌های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می‌شود.

بر این اساس با توجه به اینکه برخی محموله‌های مربوط به این امر از قبل به سمت کشور حمل شده و فرایند ترخیص و تخلیه آنها از امروز انجام می‌شود، انتظار می‌رود آثار اجرایی این اقدام به زودی در بازار کالاهای اساسی و ضروری مشاهد شود.

گفتنی است، عرضه کالاهای موضوع این تصمیم (کنجاله، جو، ذرت و خوراک طیور) با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در سامانه بازارگاه انجام خواهد شد و تأمین و فروش ارز این کالاها توسط بانک مرکزی موجب کاهش تقاضا در سامانه نیما و افزایش تأمین ارز برای سایر تقاضاهای وارداتی خواهد شد.

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X