شماره مطلب:
6589
دوشنبه 1401/11/3 04:49
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس خبر داد؛

تداوم عرضه خودرو در بورس

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه احتمالا فردا شورای عالی بورس نامه شورای رقابت را بررسی می کند، گفت: عرضه خودرو در بورس تا زمان تصمیم گیری شورای عالی بورس تداوم می یابد.

به گزارش بازار وبورس، امیر مهدی صبائی اظهار کرد: فردا در شورای عالی بورس جلسه داریم و به احتمال زیاد نامه شورای رقابت در مورد عرضه خودرو در بورس نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس افزود: باید توجه شود که عرضه خودرو در بورس در شورای عالی بورسی مورد تصویب قرار گرفت که دادستانی، وزیر صمت و… نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: عرضه‌هایی که این هفته در حوزه خودرو داریم تداوم خواهد داشت و چنانچه درخواستی برای عرضه خودرو از طرف هر کدام از خودروسازان دریافت کنیم در صورت احراز شرایط، عرضه انجام می‌شود.

صبائی گفت: بورس کار خود را ادامه می‌دهد مگر اینکه شورای عالی بورس تصمیم دیگری بگیرد.

به جای قیمت گذاری، برای حجم عرضه فرمول بدهید

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس افزود: در حال حاضر نه عرضه کننده و نه مصرف کننده از وضعیت صنعت خودرو راضی نیستند؛ با تداوم سیستم قرعه کشی نه مصرف کننده با قیمت مصوب خودرو می خرد و نه زیان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی خودروساز کم می‌شود.

وی گفت: توصیه ما این است که به جای قیمت گذاری دستوری، فرمول حجم عرضه را تعیین کنند زیرا اگر عرضه متناسب با تقاضا تعیین شود قیمت به صورت خودکار تنظیم می‌شود و دیگر نیازی به تنظیم گری قیمت نیست.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X