شماره مطلب:
6587
دوشنبه 1401/11/3 03:08

ترمز صعود بورس کشیده شد

درحالی که شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات توانسته بود تا رقم یک میلیون و ۶۶۷ هزار واحد افزایش یابد، نامه شورای رقابت مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس باعث شد از سرعت این صعود کاسته شود و شاخص در نهایت در رقم یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد بایستد.

به گزارش بازار و بورس، شاخص کل بورس روز خود را با روند صعودی آغاز کرده بود اما در نهایت نامه شورای رقابت درمورد ممنوعیت عرضه‌ خودرو در بورس کالا باعث فشار فروش و کاهش سرعت صعود بورس شد. در نهایت این شاخص با ۱۰۲۴ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل با معیار هم وزن ۲۷۶۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسید.

در این بازار ۶۹۱ هزار معامله به ارزش ۸۳ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال انجام شد.

۴۲ درصد نمادهای بازار بورس مثبت و ۵۸ درصد منفی بودند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی بلوعلی سینا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

امروز شاخص کل فرابورس هم با ۸۸ واحد افزایش در رقم ۲۱ هزار و ۳۵۱ واحد ایستاد.

در این بازار ۵۰۵ هزار معامله به ارزش ۲۲۵۳ میلیارد ریال انجام شد.

۵۳ درصد نمادهای فرابورسی منفی و ۴۷ درصد مثبت بودند و پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه گذاری سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در معامللات امروز بیشترین صف فروش متعلق به گروه خودرو و ساخت قطعات بود.

گفتنی است؛ شورای رقابت در نامه ای به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و سایپا به جز "هایما" و "تارا" را انحصاری اعلام کرد.

طبق این نامه، خودروهای "شاهین"، "دنا" و "پژو ۲۰۷" باید از بورس کالا خارج شوند، چراکه این عرضه که به نوعی لاتاری خودرو است باید متوقف شود.

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X