شماره مطلب:
5834
سه شنبه 1401/03/24 02:07
دسته بندی
آغاز نشست ویژه عرضه اولیه سهام «تپسی»؛

تلاش وزارت اقتصاد برای کمک به کسب و کارهای نو آورانه

نشست ویژه عرضه اولیه سهام «تپسی» به عنوان نخستین استارت آپ در بازار سرمایه ظهر امروز، سه شنبه، 24 خرداد ماه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، احسان خاندوزی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع پور، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مجید عشقی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران، حامد سلطانی نژاد، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سورنا ستاری، رییس کمیته اقتصادی دیجیتال مجلس، توانگر، مدیرعامل شرکت تپسی، منشی پور و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد.

به گزارش  بازار و بورس ، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه بعد از دو سال تلاش امروز میزبان اولین استارتاپ در بازار سرمایه هستیم، گفت: طولانی شدن این فرایند به دلیل اولین بودن و تدوین قوانین و تسهیل شرایط آن بود.

تقاضاهای خوبی از استارتاپ‌ها داشتیم که طی ماه‌های آینده در هیات پذیرش بررسی و پذیرش خواهند شد.

فدایی با بیان اینکه امروز شاهد عرضه اولین استارتاپ در فرابورس کشورمان هستیم، گفت: علت اصلی طولانی شدن عرضه تپسی مشکلات و موانعی بود که در این مسیر وجود داشت اما به حمدلله تیم پر تلاش تپسی و ارکان سازمان بورس با همکاری که انجام دادند از این مرحله عبور کردند.

وی ادامه داد: در زمینه کشف قیمت تپسی 47 صندوق سرمایه گذاری حضور داشتند و جلسه تحلیل و ارزش گذاری در ابعاد مورد بررسی قرار گرفت.

فدایی تأکید کرد: به جد میتوان گفت در هیچ ارزش گذاری چنین کنکاشی با این حجم از دقت رخ نداده است.

عزم وزارت اقتصاد برای کمک به کسب و کارهای نوآورانه 

 همچنین سید احسان خاندوزی  وزیر امور اقتصادی و دارای در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) اظهارداشت: در زیست بوم سرمایه‌گذاری کشور برای کسب‌وکارهای نوآورانه برای تولد آنها اقدامات و بسترهای مناسب فراهم شده و شرایط قابل دفاع است.اما برای سایر مراحل رشد با تنگناهای زیادی مواجهیم.

وی گفت: وزارت اقتصاد مصمم است در دوره بلوغ کسب و کارهای نوآورانه کمک کند تا بتواند از ابزارهای تجهیز منابع یعنی ابزارهایی که در بازار سرمایه وجود دارد بیش از پیش استفاده کند و امروز نقطه شروعی برای این تصمیم است.

وزیر اقتصاد اظهار امیدواری کرد با توجه به کمک‌ قانون جهش تولید دانش بنیان برای تشخیص منابع وجود دارد هم ابزارهای تامین مالی این کسب و کارها هم کمک‌های دیگر حاکمیت که در دل قانون وجود دارد در ماه‌های آینده روزهای بهتری برای این دست از کسب و کارها شاهد باشیم.

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X