شماره مطلب:
6424
سه شنبه 1401/09/1 04:24
دسته بندی
در آبان‌ ۱۴۰۱رقم خورد؛

ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران

وزیر نفت از ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت‌ خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران در آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: این بالاترین رکورد از سال ۱۳۹۷ (شروع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران) تاکنون است.

به گزارش بازارو بورس، جواد اوجی، وزیر نفت گفت: پس از انقلاب و جنگ تحمیلی در دوران سازندگی تفکر بسیجی در ایران همچنان نقش‌آفرین بود و در همه عرصه‌ها سبب شکوفایی شده است، امروز این تفکر میان کشورهای آزاده نیز گسترش یافته است.

اوجی افزود: از بدو آغازبه‌کار این دولت، کشور با مشکلاتی همچون تأمین سوخت زمستانی، کمبود سوخت مایع در نیروگاه‌ها، انجام نشدن تعمیرات اساسی در برخی پالایشگاه‌های نفتی و گازی و تشدید تحریم‌های بین‌المللی و از همه مهم‌تر فروش و صادرات نفت، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی مواجه بود که خوشبختانه با همت و تفکر بسیجی کارکنان صنعت نفت و تلاش آنها توانستیم بر این مشکلات غلبه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیش از دولت سیزدهم رقم صادرات نفت و میعانات گازی کشور آن‌چنانی نبود، گفت: بنده پارسال در آیین صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت در حضور کارکنان صنعت نفت قول دادم که با تلاش این کارکنان و نیروهای مسلح کشور افزایش صادرات نفت و میعانات گازی رقم خواهد خورد.

وزیر نفت اضافه کرد: صنعت نفت ایران هم‌اکنون در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و بالاترین تحریم‌ها بر این صنعت اعمال شده است.

اوجی از ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت‌ خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران در آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: این بالاترین رکورد از سال 1397 (شروع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران) تاکنون است.

این عضو کابینه دولت، با اعلام اینکه "در یک سال و نیم اخیر در بحث معیشت و رفاه حال کارکنان صنعت نفت اقدام‌های خوبی شده است"، تصریح کرد: هم‌اکنون در بحث اخذ مالیات حقوق کارکنان و اجرایی شدن ماده 10 وظایف و اختیارات وزارت نفت به‌طور جدی از مسئولان ذی‌ربط در حال پیگیری هستیم تا همه کارکنان این صنعت به حق و حقوق خود برسند.

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X