شماره مطلب:
6382
شنبه 1401/08/21 02:11
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی خبر داد؛

سه پیشنهاد برای رفع مشکل متانول‌سازها روی میز دولت

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: احتساب قیمت سوخت متانول‌سازها به قیمت سایر صنایع (١٠ درصد قیمت خوراک پتروشیمی)، فروش ارز حاصل از صادرات به قیمت آزاد و پرداخت خسارت قطعی برق و گاز شرکت‌ها توسط دولت، سه پیشنهاد ارائه شده به دولت برای رفع مشکل واحدهای تولیدکننده متانول است.

به گزارش بازارو بورس به نقل از سنا؛سید حمید حسینی، رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی   به مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه پتروشیمی طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت جهانی گاز و نیز افزایش شدید دیگر قیمت‌ها، به پیشنهاد وزارت اقتصاد حداکثر قیمت خوراک گازی واحدهای پتروشیمی، برای فصل زمستان پنج هزار تومان و دیگر فصول سال هم بین ٢ تا سه هزار تومان تعیین شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه قیمت سوخت برای واحدهای پتروشیمی حدود ٤٠ درصد قیمت خوراک است، گفت: این اقدامات کمک دولت به صنعت پتروشیمی کشور بود.

ارائه سه پیشنهاد به دولت برای رفع مشکل واحدهای متانول

وی به وجود مشکل در برخی از واحدهای پتروشیمی به خصوص متانولی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه سه پیشنهاد را به دولت ارائه و اعلام کردیم که اگر با توجه به کاهش قیمت ذغال سنگ در چین، اگر تمایلی به تغییر قیمت واحدهای متانول ندارید می‌توان سوخت آن‌ها را با قیمت سایر صنایع (١٠ درصد قیمت خوراک پتروشیمی) حساب کرد تا این واحدها از این محل بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی به دیگر پیشنهاد ارائه شده برای رفع مشکلات این واحدها اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد دیگر این بود که دیگر ارز واحدهای متانول با قیمت نیمایی خریداری نشود و این واحدها اجازه داشته باشند تا مانند باقی صادرکنندگان اظهارنامه صادراتی را با قیمت‌های بالاتر به واردکنندگان بدهند و از این محل درآمد آنها تامین شود.

حسینی با تاکید بر آخرین پیشنهاد گفت: در قانون فضای کسب و کار آمده است که دولت خسارت قطعی برق یا گاز واحدهای تولیدی را در فصل تابستان و زمستان پرداخت کند تا از این محل به واحدها کمک و دیگر دست به فرمول زده نشود؛ اما اکنون دولت در این زمینه به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X