شماره مطلب:
6055
دوشنبه 1401/05/24 10:15
مدیر نوآوری و مطالعات اقتصادی فرابورس خبر داد؛

آغاز انتشار بولتن مقالات و دستاوردهای علمی جهان در حوزه مالی

مدیر نوآوری و مطالعات اقتصادی فرابورس ایران از انتشار نخستین شماره بولتن «تازه‌ترین مقالات و دستاوردهای علمی جهانی در حوزه مالی» خبر داد و ضمن تاکید بر پیشرو بودن صنعت مالی در اقتصاد کشورها در تشریح انگیزه‌های انتشار این بولتن، اظهار داشت: آگاهی‌سازی در این زمینه موجب رشد سواد مالی، افزایش فرهنگ سرمایه‌گذاری و ارتقای بازار سرمایه خواهد شد.

به گزارش بازاروبورس به نقل از فرابورس ایران، مهدی صالحی با بیان اینکه به ‌عنوان بازوی پژوهشی فرابورس ایران، به‌روز بودن و آگاهی از اولویت‌ها و مطالعات نهادهای بین‌المللی، اندیشکده‌ها و موسسات معتبر را جز وظایف خود می‌دانیم، گفت: از این رو فعالیت‌های نهادهای مذکور را رصد می‌کنیم تا با جریان سریع و پرشتاب تحولات مالی که چندی‌ است با تحولات تکنولوژیک نیز گره خورده است، همگام باشیم.

مدیر نوآوری و مطالعات اقتصادی فرابورس با تاکید بر اینکه بخش خدمات مالی یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد هر کشور است، افزود: با پویایی این بخش و فراهم بودن جریان آزاد سرمایه و نقدینگی، شرکت‌ها می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان داده و ریسک خود را مدیریت کنند که در نهایت شرایط رشد اقتصادی بهتری را مهیا می‌کند.

او یکی از اهداف فعالیت‌های پژوهشی را یافتن راه‌حل‌ها و دید تازه برای مسائل پیش‌روی بازار دانست و بیان کرد: در این مسیر گاهی با مقالات جالب توجهی روبه‌رو می‌شدیم که یافته‌های آن‌ها برای مخاطبان از جمله دانشجویان و علاقه‌مندان بازارهای مالی و حتی سیاست‌گذاران مفید است.

صالحی در ادامه در خصوص هدف از انتشار این بولتن، اینگونه توضیح داد: تصمیم گرفتیم مقالات و مطالبی که ویژگی‌هایی از جمله اعتبار منتشرکننده، علمی بودن و مفید بودن را دارا بوده و نسبتا به تازگی منتشر شده باشند، گردآوری کرده و نتیجه را در قالب گاهنامه منتشر کنیم که امیدواریم خروجی این کار بتواند دیدی به مخاطب در مورد جهت حرکت و دغدغه‌های روز این حوزه بدهد.

مدیر نوآوری و مطالعات اقتصادی فرابورس ایران در پایان، توسعه‌یافتگی حوزه مالی را زمینه‌ساز و هم‌تراز با توسعه‌یافتگی اقتصادی-سیاسی دانسته و اظهار داشت: مسیر ارتقا و تعمیق بازار سرمایه از توجه به نیازهای داخلی و نگاه به فرآیند پیشرفت و توسعه به بازارهای مختلف می‌گذرد.

شایان ذکر است نخستین شماره از بولتن تازه‌ترین مقالات و دستاوردهای علمی جهانی در حوزه مالی در لینک www.ifb.ir/RnD_Detail.aspx?id=109 در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X