شماره مطلب:
6282
شنبه 1401/07/23 07:45
با صدور مجوز فعالیت اولین صندوق تضمین اصل سرمایه؛

"ضمان" حداقل ۷۵۰ میلیارد تومان نقدینگی خرید سهام به بورس تزریق می‌کند

صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما از دو نوع واحدهای سرمایه‌گذاری تشکیل شده است. واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز (نوع اول مختص موسسین که حق رای دارند و نوع دوم‌ که به صورت یک صندوق قابل معامله با نماد "ضمان" در فرابورس پذیره‌نویسی شده و مربوط به اشخاصی است که نقش تضمین را دارند) و واحدهای سرمایه‌گذاری عادی تشکیل شده است.

به گزارش بازار و بورس به نقل از سنا؛ عزت‌اله طیبی، مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما گفت: واحدهای سرمایه‌گذاری عادی مختص سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند یک سرمایه‌گذاری تضمین شده داشته باشند که پذیره‌نویسی این واحدها از طریق پرتال کاریزما انجام شده و به صورت صدور و ابطالی است.

طیبی افزود: مجموعه منابعی که توسط این صندوق جمع‌آوری می‌شود همچون یک صندوق مختلط سرمایه‌گذاری خواهد شد. به طوری که حداقل ۳۰ درصد و حداکثر ۷۰ درصد از این منابع می‌بایست صرف خرید سهام شده و مابقی در بازار اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری خواهد شد.‌ پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز نوع دوم در فرابورس با نماد "ضمان" انجام شده و تقریبا ۵۰۰ میلیارد تومان منابع جذب شده است. مجوز فعالیت صندوق نیز از سوی سازمان بورس صادر شده و از روز یکشنبه ۱۰ مهر شروع به جذب منابع تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان از طریق فروش واحدهای عادی کرده‌ایم.

 

ویدیوها

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X