شماره مطلب:
6742
چهارشنبه 1402/02/6 03:56
دسته بندی

عرضه خودروهای جدید در سامانه یکپارچه

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: روند عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو ادامه خواهد داشت و در مراحل آینده فروش، شاهد عرضه محصولات جدیدی مانند ری را و ... خواهیم بود.

به گزارش بازار وبورس، عبدالله توکلی لاهیجانی در بازدید از دو شرکت خودروسازی گفت: برنامه‌های افزایش تولید دو خودروساز بزرگ کشور در تحقق هدف وزارت صمت برای کنترل بازار خودرو بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه برنامه‌ریزی ایران خودرو برای تحویل ۲۵ هزار دستگاه خودرو در یک هفته در کنترل هیجانات بازار دور از دسترس نیست، اضافه کرد: ایران خودرو از ابتدای امسال تا چهارم اردیبهشت توانسته بیش از ۳۴ هزار دستگاه خودرو تولید کند که تولید این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته ۲۰ هزار دستگاه بوده که نشان دهنده رشد بیش از ۷۰ درصدی در تولید است.

وی با اشاره چالش‌های صنعت خودرو در سال گذشته گفت: سال گذشته در گام نخست، با اجرای برنامه تحولی وزارت صمت در حوزه خودرو، جریان تولید خودرو در ریل مناسبی قرار گرفت، به طوری که مشکلات متعددی مانند تحریم مانعی برای رسیدن به تولید یک میلیون دستگاه خودرو نشد.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای افزایش تولید، قادر به پاسخ گویی به نیاز مشتریان خواهیم بود و این امر در سایه همدلی و مشارکت شرکت‌های خودرو ساز و زنجیره تأمین محقق خواهد شد.

وی با اشاره به فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه افزود: این سامانه به منظور تنظیم بازار و شفاف سازی در عرضه خودرو در نظر گرفته شد، به طوری که با اجرای آن شاهد حذف قرعه کشی و ثبت نام ۹۰۰ هزار تقاضا در مرحله نخست برای خرید انواع خودرو بودیم.

توکلی ادامه داد: برای پاسخ گویی به نیاز مشتریان در این سامانه، فرآیند تحویل خودرو در زمان بندی مشخصی صورت خواهد گرفت و مشتریانی که به دلیل تقاضای بالا، موعد تحویل خودروی آنان در سال آینده است، می‌توانند نسبت به تبدیل محصولاتی که دارای تقاضای کم‌تر بوده و قابل عرضه در سال جاری هستند، اقدام کنند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با تاکید بر اینکه روند عرضه در سامانه یکپارچه ادامه دار خواهد بود، افزود: روند ثبت نام در این سامانه با توجه به شرایط تولید و در راستای عرضه بهتر ادامه خواهد داشت و در مراحل آینده فروش، شاهد عرضه محصولات جدیدی مانند ری را و دیگر محصولات جدید شرکت‌های خودرو ساز خواهیم بود.

توکلی ادامه داد: گام دوم و سوم طرح تحول صنعت خودرو توسعه محصول و توجه به توان داخلی است و عدم توجه به ظرفیت‌های کشور عارضه اصلی و شکننده در صنعت خودرو به شمار می‌رود. یکی از اهداف وزارت صمت، توسعه محصول بر مبنای توان بومی و اتکا به عمق ساخت داخلی سازی است که این روند با تغییر ریل دنبال می‌شود و در سال جاری صنعت خودرو در مسیر درستی برای رسیدن به اهداف عالیه برای تثبیت جریان تولید و کنترل بازار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت همچنین گفت: گروه خودروسازی سایپا در فروردین امسال رشد ۴۱ درصدی تولید خودرو بدون کسری قطعات محقق کرده و همه خودروها تجاری شده است.

توکلی لاهیجانی افزود: گروه خودروسازی سایپا فروردین ماه سال گذشته، ۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود که اکنون این عدد به حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تولید خودرو در کشور ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد، اضافه کرد: عرضه خودرو در گروه خودروسازی سایپا در مقایسه باسال‌های گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است و به طور قطع این رویه تأثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت و از رشد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

توکلی لاهیجانی افزود: با سیاست گذاری و ریل گذاری درست و دقیق وزارت صمت، تولیدات خودرو در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود اردیبهشت، تولیدات بیش از فروردین افزایش پیدا کند.

 

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X