شماره مطلب:
6539
شنبه 1401/10/10 06:11
دسته بندی
سخنگوی صمت اعلام کرد؛

۳ محموله جدید خودرو به کشور وارد می شود/ اعلام زمان عرضه در بورس

 با توجه به اینکه محموله نخست خودروهای وارداتی تنها شامل ۲۲ دستگاه بود، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده که طبق پیش بینی ها تا پایان هفته ۳ محموله دیگر نیز وارد کشور خواهد شد.

به گزارش بازار وبورس، پس از آزادسازی واردات خودرو از خرداد ماه سال جاری و طی شدن فرایند مربوط به ابلاغ آئین نامه و انجام ثبت سفارش‌ها، هفته گذشته اولین کشتی حامل خودروهای وارداتی با ۲۲ دستگاه خودرو از برند کیا، بار خود را در گمرک بندر لنگه تخلیه کرد.

طبق اطلاعات واصله، محموله مذکور به گمرک تهران رسیده که پس از طی کردن تشریفات گمرکی، وارد مرحله شماره گذاری شده و برای عرضه در بورس آماده می‌شود.

در این بین با توجه به اینکه وزارت صمت وعده واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو طی ۶ ماه آینده (۱۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال و ۱۰۰ هزار دستگاه در بهار ۱۴۰۲) را داده است، ورود تنها ۲۲ دستگاه خودرو، برای مردم ابهاماتی ایجاد کرده است.

در این راستا، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: علاوه بر محموله نخست، یک محموله دیگر نیز در هفته‌ای که گذشت وارد کشور شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری نیز شاهد ورود سه محموله دیگر خودرویی به کشور باشیم و جریان واردات با سرعت بیشتری تا پایان سال ادامه داشته باشد.

از سویی دیگر نیز با توجه به نیاز عمده بازار به تزریق خودروهای بیشتر، زمان عرضه این خودروها نیز بسیار حائز اهمیت است که قالیباف در این رابطه نیز گفته است که عرضه و فروش خودروها به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی‌ماه در بورس کالا برنامه ریزی شده است.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X