شماره مطلب:
7665
دوشنبه 1403/02/17 03:35
دسته بندی
معاون سازمان بورس خبر داد؛

ارسال لیست سهامداران مشکوک در سقوط بورس به دادسرا

 معاون سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در زمینه سقوط شاخص بورس، به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم و این اطلاعات به دادسرا ارسال شده، اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست.

به گزارش بازار و بورس، سال گذشته ۱۷ اردیبشهت بازار سرمایه سقوط کرد و شاخص کل بورس با بیش از ۹۰ هزار واحد نزول، به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد ریزش کرد. در این میان مباحثی مبنی بر اینکه این ریزش پشت پرده ای داشته و افزادی با اطلاعات نهانی خرید و فروش کرده اند، مطرح شد که این موضوع در سازمان بورس پیگیری شد.

در این زمینه امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رضا عیوضلو در نشستی خبری این رخدادها را بررسی و اعلام کرد: به لیست مشکوک افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست. 

وی افزود: لیست افرادی که بیشترین فروش را داشته بررسی و بالغ بر ۲۴۰۰ شخص حقیقی و حقوقی شناسایی شدند. بعد از فیلترهای مختلف به لیست ۵۰۰ نفره رسیدیم و با بررسی الگوی معاملاتی اشخاصی که بیشترین فروش را داشتند به لیست ۴۰ نفره دست یافتیم که مشکوک به استفاده از اطلاعات نهانی بودند و در پایان اطلاعات این ۴۰ کد به دادسرا ارسال شد.

معاون سازمان بورس اظهار کرد: ما به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیدیم اما تخلف آنها قطعی نیست. در همکاری با مراجع قضایی به دنبال رسیدگی برای این موضوع هستیم.

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X