رئیس کل بانک مرکزی مدعی شد؛
1403/05/1 12:09
رییس کل بانک مرکزی گفت: برخلاف انتقادات و گزاره‌های خبری نادرست، بانک مرکزی هرگز از دارایی‌های ارزی کشور و ارزپاشی برای مدیریت بازار ارز از جمله در مقطع کنونی استفاده نکرده است.
1403/05/1 12:05
از ابتدای امسال تا کنون در مجموع ۷۱,۶۳۷ میلیارد تومان، توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی تامین مالی شده است.
1403/04/31 12:36
با توجه به مصوبه هیات دولت و ابلاغ سازمان امور مالیاتی کشور، بخشی از دستورالعمل محاسبه ارزش سهام متوفی و مالیات بر ارث آن اصلاح شده است. به گزارش بازارو بورس؛ سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه‌ای اصلاح انجام شده از سوی هیأت دولت در آئین نامه‌های اجرایی تبصره‌های (۲) مواد ۲۶ و ۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم که مربوط محاسبه ارزش سهام متوفی و مالیات بر ارث آن است را ابلاغ کرد.
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد؛
1403/04/20 06:28
 رییس کل بانک مرکزی گفت: با اقدامات انجام شده و رفع موانع موجود، امسال امکان انتشار یک میلیارد یورو اوراق ارزی در بورس برای تأمین ارزی طرح‌ها فراهم شده که بانک مرکزی آن را ضمانت خواهد کرد.
1403/04/20 06:24
طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی از ۳۰.۹ درصد در پایان اردیبهشت ­ماه ۱۴۰۲ طی یک روند نزولی به ۲۵.۶ درصد در پایان اردیبهشت­ ماه ۱۴۰۳ رسید. به گزارش بازار و بورس، نقدینگی در پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نسبت به پایان سال ۱۴۰۲ معادل ۳.۲ درصد رشد یافته است که این رقم پایین‌تر از رشد نقدینگی هدف‌گذاری شده برای دو ماهه نخست امسال است.
رئیس کل بانک مرکزی ؛
1403/04/4 02:33
رئیس کل بانک مرکزی از کاهش بیش از چهار درصدی رشد فقر خبر داد و گفت: از رشد اقتصادی ۰.۵ درصد در دهه ۹۰ به رشد ۴.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیدیم. به گزارش بازار و بورس، محمدرضا فرزین در سلسله نشست‌های خبری مشترک اعضای دولت سیزدهم گفت: این نشست فرصت مناسبی است که به بیان دست آوردهای دولت شهید رئیسی و عملکرد متغیرهای کلان دولت سیزدهم بپردازیم.
از سوی مرکز آمار؛
1403/04/3 12:50
براساس گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف کننده خانوار در خرداد ماه سال جاری به ۳۶.۱ درصد رسید. به گزارش بازار و بورس؛ طبق اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم سالانه مصرف کننده برای خانوار) در خرداد ماه ۱۴۰۳ به ۳۶.۱ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۹ واحد درصد کاهش یافته است. 
وزیر کار خبرداد؛
1403/03/19 04:32
وزیر کار گفت: تقویت بازار سرمایه یکی از بسترهای مهم مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است که این مهم با ورود شرکت‌های جدید و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار به بورس برای سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود. به گزارش بازار و بورس؛ بر اساس اعلام سازمان بورس، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به افزایش همکاری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد
1403/03/16 04:46
سازمان امور مالیاتی کشور در راستای کمک به صاحبان مشاغل، امکان استفاده از ضرایب کاهشی برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده آنان را فراهم کرد.
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد؛
1403/03/12 02:14
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا ایران از راه اندازی سامانه ارز خدماتی تا یک ماه دیگر و همچنین راه اندازی تالارهای معاملات سلف و پیمان آتی (فوروارد) در مرکز مبادله ارز و طلا در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به مسائل مطرح شده در رابطه با بازار رسمی و غیررسمی ارز گفت: باید نیازهای واقعی ارزی کشور را در بازار رسمی برطرف کرد. به گزارش  بازار و بورس به نقل از ایسنا ، مرکز مبادله ارز و طلا ا
1403/03/8 04:59
قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت ثبات اقتصادی در سال گذشته گفت: در سال گذشته توانستیم هم نرخ تورم را کنترل کنیم و هم رشد اقتصادی مثبت باشد.
 رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد؛
1403/03/8 03:39
 رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در برنامه هفتم توسعه، راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات بانک‌ها و سامانه سهامداری بانک‌ها پیش‌بینی و الزام شده و بانک‌ها ملزم به واگذاری املاک مازاد خود شدند.

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X