شماره مطلب:
7500
چهارشنبه 1402/11/18 01:56
دسته بندی

بورس درجا زد

بورس امروز فقط ۸۴۰ واحد رشد کرد و شاخص کل به دو میلیون و ۹۸ هزار واحد رسید؛ یک کارشناس در تحلیل وضعیت بازار سرمایه می گوید بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه که در سال ۱۳۹۹ از دست رفت خیلی سخت شده و اگر قرار باشد بورس رشد کند از سال آینده این اتفاق می‌افتد.

به گزارش بازار و بورس، شاخص کل بورس اوراق  بهادار تهران در آخرین روز کاری هفته با افزایش ۸۴۰ واحد مواجه شد و در عدد دو میلیون و ۹۸ هزار و ۸۷ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما ۹۱ واحد افت کرد و به ۷۳۸ هزار و ۶۷۰ واحد رسید.

روز چهارشنبه بیش از ۳۵۲ هزار معامله به ارزش ۴۸۴۸ میلیارد تومان در بازار  سرمایه انجام شد.فارس، کنور و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. نمادهای پرتراکنش نیز به ترتیب داتام، کساپا و تکاردان بود که تکاردان مثبت شد و دو نماد دیگر منفی به کار خود پایان دادند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاهد کاهش ۱۴ واحدی بودیم که شاخص آن به ۲۵ هزار و ۴۱۶ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۳۲۰ هزار فقره به ارزش ۲۵ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان بود.

بپاس و هرمز بیشترین تاثیر منفی و آریا و حگهر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. هم‌چنین فنر و بمولد از نمادهای پرتراکنشی بودند که سبز به کار خود پایان دادند اما فصبا و نخریس به عنوان دیگر نمادهای پرتراکنش، منفی شدند.

هرچند این روزها دلار در سراشیبی کاهش قرار گرفته است، اما نوسان قیمت دلار در برخی بازه ها، بازار سهام را متاثر کرد. همچنین شاخص کل طی این روزها ریزشی است اما در جریان دادوستدهای بازار سهام در دی ماه امسال، ارزش معاملات خرد با افزایش محسوسی همراه شده است.

در این میان خودرویی‌ها به واسطه اخبار مساعد و پیشروی نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات روزانه در دی ماه را به خود اختصاص داده اند، این در حالی است که محصولات شیمیایی به واسطه توجه به نمادهای پالایشی هم جزو صنایع بسیار مورد توجه در دی ماه محسوب می شود.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X