شماره مطلب:
6902
چهارشنبه 1402/04/7 05:40
دسته بندی
وزیر نفت خبر داد؛

آغاز تولید فاز ۱۱ با ۱۵ میلیون متر مکعب در روز

وزیر نفت گفت: امروز شاهد عملیات موفقیت آمیز نصب سکو بودیم و ظرف چند هفته آینده با حضور رئیس جمهور این فاز با تولید روزانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار و بورس ، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه آئین رسمی جابه‌جایی و نصب سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام موفق این عملیات از سوی کارشناسان و متخصصان داخلی، گفت: جابه‌جایی و نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی کار خلاقانه‌ای بود و تولید آن سه سال زودتر از برنامه انجام شد.

وزیر نفت اضافه کرد: امروز شاهد عملیات موفقیت آمیز نصب سکو بودیم و ظرف چند هفته آینده با حضور رئیس جمهور این فاز با تولید روزانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب به بهره برداری می‌رسد و به تدریج که چاه‌ها اضافه شوند برنامه است که تولیداز این فاز به ۵۶ میلیون متر مکعب در این میدان مشرک برسیم.

وی افزود: فاز ۱۱ فازی است که شرکت‌های توتال و سی‌ان‌پی‌سی‌آی چین در سال ۹۶ برای تکمیل آن قرارداد ۴.۹ میلیارد دلاری با ایران منعقد کردند اما به دلیل تحریم‌های موجود از آن خارج شدند.

اوجی ادامه داد: از تولید گاز فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌منظور کمک به ناترازی گاز در زمستان و افزایش درآمد بهره می بریم. همچنین شرکت پتروپارس در اجرای فاز نخست طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی نقش داشته است که اکنون ثمره نیروهای متخصص و توانمندش در اجرای پروژه‌های این میدان قابل مشاهده است.

به گفته این مقام مسئول مطالعات در زمینه فشارافزایی فازهای پارس جنوبی با شرکت‌های داخلی و خارجی در مراحل پایانی قرار دارد.

وزیر نفت در خاتمه یادآور شد: صنعت نفت ایران اکنون در ساخت پالایشگاه و پتروشیمی و توسعه میدان‌های نفت و گاز خودکفا شده و استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی را آغاز کرده است.

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X