شماره مطلب:
7566
یکشنبه 1403/01/5 02:40
دسته بندی

آغاز معاملات ثانویه بازار نوآفرین در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل فرابورس با اشاره به آغاز معاملات ثانویه بازار نوآفرین در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار و بورس، محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس اظهار کرد: افتتاح بازار توافقی و بازار نوآفرین ویژه پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و متوسط مقیاس در سال ۱۴۰۲ رقم خورد. در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ شرکت در تابلو دانش‌بنیان و ۲ شرکت در تابلو رشد بازار نوآفرین پذیرش شدند و آغاز معاملات ثانویه این بازار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرابورس در سال پیش رو خواهد بود.

شیرازی با تاکید بر این که «توسعه بازار اختیار معامله» یکی از برنامه‌های اصلی فرابورس برای سال ۱۴۰۳ است، بیان کرد: با توجه به توسعه تأمین مالی جمعی و اعطای مجوز به سکوهای جدید، عملیاتی کردن رویه‌های اجرایی نظارت و بازرسی از سکوها نیز در دستور کار فرابورس قرار دارد.

مدیرعامل فرابورس از راه‌اندازی «تأمین مالی جمعی ارزی» به عنوان یک ابزار جدید در فرابورس طی سال آتی خبر داد و گفت: همچنین «توسعه بازار آتی اوراق بدهی» به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک اوراق مالی اسلامی و بازطراحی صندوق‌های سرمایه‌گذاری FOF (صندوق در صندوق)، از دیگر برنامه‌های مورد نظر فرابورس در سال پیش رو خواهد بود.

وی با بیان این که فرابورس در سال گذشته دستاوردهای مهمی به ارمغان آورد، به پذیرش ۳۵ شرکت و سه شرکت پروژه اشاره کرد و افزود: همچنین از اولین صندوق بخشی صنعت دارو و نخستین صندوق بخشی صنعت بیمه در فرابورس رونمایی شد. در سالی که گذشت ۲۶ عرضه شامل ۱۶ عرضه اولیه و ۱۰ گشایش نماد در بازارهای فرابورس انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل فرابورس از ثبت ۲۹ درج نماد در بازارهای اول و دوم فرابورس در سال ۱۴۰۲ نیز خبر داد و گفت: بدین ترتیب شاهد رشد ۸۰ درصدی درج نماد در این دو بازار نسبت به سال ماقبل هستیم. همچنین ۷ کارگزاری در سال ۱۴۰۲ جدید به عضویت دومین بورس رسمی کشور درآمدند.

 شیرازی از صدور مجوز ۸ سکوی تأمین مالی جمعی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد: از دیگر دستاوردهای مهم فرابورس در حوزه تأمین مالی طرح‌های کوچک و متوسط مقیاس، تأمین مالی ۲۶۲ طرح در بستر کرادفاندینگ به ارزش ۲,۹۰۵ میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۲۵ درصد رشد را ثبت کرده است. همچنین تعداد طرح‌های تأمین مالی شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل ۱۴۲ درصد رشد یافت.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X