شماره مطلب:
6833
چهارشنبه 1402/03/10 03:22
دسته بندی

اصلاح ۱۷ هزار واحدی شاخص کل

بازار سهام با پیروی از کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، روندی ریزشی داشت و شاخص کل در پایان معاملات امروز ۱۷ هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد.

به گزارش بازار و بورس؛ بازار سهام آخرین روز کاری هفته را، همگام با کاهشی شدن نرخ ارز در بازار آزاد، اصلاح کرد و اکثر سهام بازار در محدوده ی منفی معامله شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 17 هزار واحدی به 2 میلیون و 271 هزار واحد رسید ، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی 8 هزار واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع 765 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «خاور» و «آریا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خنصیر»، «خودرو» و «دانا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «کرمان» و «زملارد» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 9 خرداد ماه 1402، مبلغ 9 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 900 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند. افت ارزش معاملات به کمتر از 10 هزار میلیارد تومان از سیگنال های منفی برای بازار سهام در این روزها به حساب می آید.

در بازار امروز 134 نماد در محدوده مثبت و 273 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 160 نماد در محدوده مثبت و 203 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X