شماره مطلب:
7217
چهارشنبه 1402/08/10 02:34
وزیر صمت اعلام کرد؛

افزایش تورم در پی سرکوب قیمت ها

وزیر صمت گفت: برای مدیریت نرخ‌ها مجبور به سرکوب قیمت‌ها می‌شویم که این روند موجب افزایش تورم خواهد شد و در نتیجه انگیزه تولید را از بین می‌برد.

به گزارش بازار و بورس ، عباس علی‌آبادی امروز در رویداد تجهیز و یکپارچه‌سازی واحدهای نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هدف از اقدامات مختلف در کشور ایجاد آرامش در جامعه است و هیچکس نمی‌تواند به اندازه اصناف مؤثر باشد، اظهار کرد: رونق تولید با توسعه بازار و افزایش فعالیت اصناف اتفاق می‌افتد و به همین دلیل واحدهای صنفی مهمترین نقش را در اقتصاد کشور بر عهده دارند.

وزیر صمت تصریح کرد: بیش از سه میلیون واحد صنفی با ۲ هزار و ۸۰۰ رسته شغلی در کشور وجود دارد. همچنین ۴۰۰ اتاق اصناف، هفت هزار اتحادیه صنفی و هشت میلیون شغل صنفی خانواده اصناف را به ۳۰ میلیون از جمعیت کشور می‌رساند.

وی افزود: تولید شامل سه بخش می‌شود؛ نوآوری، اجرا و بازار از مهمترین شاخه‌های تولید در کشور هستند بنابراین رونق تولید از بازار نشأت می‌گیرد. نکته مهم اینکه ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به اصناف است و گستره جغرافیایی وسیعی را در بر می‌گیرند.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه بی انضباطی در بازار باید کنترل شود، گفت: برای مدیریت نرخ‌ها مجبور به سرکوب قیمت‌ها می‌شویم که این روند موجب افزایش تورم می‌شود و انگیزه تولید را از بین می‌برد.

علی آبادی اظهار کرد: تشکیل واحدهای بازرسی برای بررسی عملکرد واحد صنفی لازم است اما نیاز به تبیین دارد تا اشتباه برداشت نشود، زیرا عده‌ای به دنبال تخریب اصناف هستند، در حالی که باید از این شغل شریف صیانت شود.

وی با بیان اینکه سامانه‌ها در اختیار مردم است و باید از درگاه‌ها یا برنامه‌های کاربردی برای گزارش دهی استفاده کنند، تاکید کرد: سیستم‌های اتوماتیک راه اندازی می‌شوند و نباید مشکلات از چشم سیستم پنهان بماند و حتی با این روند می‌توان در محل وقوع تخلف تصمیم‌گیری شود تا در این شرایط بازرسان آرامش را در جامعه به وجود آورند.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X