شماره مطلب:
7561
یکشنبه 1402/12/27 12:53
دسته بندی

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه اخیر صنعت نفت ایران

وزیر نفت گفت: امروز اتفاق خیلی بزرگی رقم می‌خورد که در صنعت نفت سابقه نداشته و آن امضای قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی با ظرفیت پیمانکاران داخلی به ارزش ١٣ میلیارد دلار است.

به گزارش بازار و بورس، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار با هدف افزایش تولید ۳۵۰ هزار بشکه با تکیه بر توان داخلی امروز با حضور وزیر نفت امضا شد.

وزیر نفت امروز یکشنبه ٢٧ اسفند در آیین امضای قراردادهای بالادستی توسعه ۶ میدان نفتی تاکید کرد که اعتقاد ما به ساخت داخل است.

جواد اوجی با بیان اینکه علی رغم سختی‌هایی که در تجارت داشتیم اما با پیدا کردن بازارهای جدید هیچگونه وقفه‌ای در صادرات نفت اتفاق نیفتاد و هم در بحث تولید و هم صادرات نفت و میعانات توانستیم اقدامات خوبی را رقم بزنیم.

وی افزود: نزدیک به ۱۳۰ پروژه نیمه تمام به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار را به اتمام رساندیم و ۵۰ پروژه جدید را نیز آغاز کردیم و به دنبال پروژه هایی رفتیم که دستاوردهای خوبی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه ناترازی گاز اتفاقات خوبی رقم خورد و ظرفیت تولید بنزین نیز به ۱۱۵ میلیون لیتر رسید درحالی که این عدد ابتدای دولت ۹۷ میلیون لیتر بود.

به گفته وی در حوزه گازرسانی ۵۵۰۰ روستا و در ۴۰ شهر صنایع و نیروگاه‌های آن به شبکه گاز متصل شدند.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X