شماره مطلب:
6772
چهارشنبه 1402/02/13 05:17
دسته بندی
براساس اعلام بانک مرکزی ؛

اوراق گام فقط توسط بانک‌های عامل منتشر می‌شود

پیرو ابلاغ «دستورالعمل گواهی اعتبار مولد -گام» و «ضوابط کنترل و مدیریت اوراق گام»، تمامی فرایندها شامل صدور، تغییر ذینفع، فروش در قالب خرید دین، بازپرداخت در سررسید یا انتقال به بازار سرمایه، صرفاً توسط بانک‌های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی و مبتنی بر سامانه گام بانک مرکزی انجام می‌شود.

به گزارش بازار و بورس، بانک مرکزی اعلام کرد که تمامی اوراق گام صادر شده دارای یک کد منحصربه فرد است که از طرف سامانه گام به اوراق تخصیص داده می­ شود.

شایان ذکر است، اوراق گام منتقل شده به بازار سرمایه اعم از بورس یا فرابورس فقط در چارچوب مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می­ گیرد و در صورت انتقال اوارق گام به بازار سرمایه، عملیات آن تابع ضوابط بازار سرمایه خواهد بود.

لازم به تأکید است که اوراق گام به صورت کاملاً الکترونیکی در سامانه گام بانک مرکزی منتشر می‌شود و فرایند صدور، انتقال و تسویه نیز صرفاً از طریق بانک‌های عامل و مبتنی بر سامانه گام مقدور است.

لذا لازم است این نکته مورد توجه کلیه بانک‌ها و ذینفعان اوراق گام قرار گیرد که اوراق گام به صورت کاغذی نبوده و هرگونه اوراق کاغذی با نام‌های مشابه یا هرگونه گواهی سپرده با انواع پیشوند یا پسوند منضم به اوراق گام، مورد تایید این بانک نیست و هر گونه اوراق منتسب به اوراق گام که توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در هر سامانه­ و بستر اینترنتی که خارج از چارچوب فوق­الذکر صادر یا منتشر شود از نظر این بانک فاقد اعتبار است.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X