شماره مطلب:
5690
دوشنبه 1401/03/2 02:29
دسته بندی

بازار دلالی خودرو از رونق افتاد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت:در حال حاضر بازار دلالی خودرو تا حدودی از رونق افتاده و در برخی از خودروها شاهد کاهش قیمت ها هستیم.

به گزارش بازارو بورس به نقل از تسنیم ، بررسی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش خودرو نشان می دهد  همچنان خبری از معاملات نیست اما گویا بازار دلالی تا حدودی از رونق افتاده و در برخی از خودروها شاهد کاهش قیمت ها نیز هستیم. البته هنوز هم قیمت‌ها در بازار آزاد اختلاف بالایی نسب به کارخانه دارد و همین امر تعلل فروشندگان را در معاملات بیشتر می کند چراکه امید دارند با عدم فروش در روزهای آینده سودهای بیشتری کسب می کنند فارغ از اینکه اخبار واردات هم تأثیرات مقطعی خود را بربازار می گذارد.

به اعتقاد فعالان بازار اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودرو ایرانی تاثیر خواهد گذاشت اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودروها دارد. به نحوی که اگر قیمت خودوری ها معقول باشد قیمت خودروهای داخلی در بازار شاهد کاهش قیمت خواهند بود اما اگر قیمت خودروهای وارداتی بالا باشد به طبع تأثیر خاصی بر بازار نخواهد گذاشت. 

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز در مورد وضعیت بازار خودرو گفته است: بازار خودرو در رکود سنگینی قرار دارد؛ به گونه‌ای که فروشنده خودرو زیاد است اما به دلیل انتشار اخبار مربوط به واردات خودرو، خریداران تمایلی به خرید ندارند و از خرید عقب نشینی کرده اند تا ببینند آینده چه می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: قیمت خودرو در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما همچنان نسبت به اسفند ماه سال گذشته و اوایل سال جاری، قیمت‌ها بالاست و منطقی نیست. نکته قابل توجه آنکه اغلب قیمت‌ها روی کاغذ است و نمی‌توان گفت قیمت‌های فعلی، قیمت‌هایی است که خودرو با آنها مورد معامله قرار می‌گیرد.

به اعتقاد وی، در صورتی که وضعیت عرضه بهبود یابد و نیاز بازار چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخل تأمین می‌شود، قطعاً فاصله قیمتی ایجاد شده بین کارخانه و بازار برطرف می‌شود.  

 در حال حاضر قیمت پژو 206 تیپ 2 که به 320 میلیون رسیده بود، اکنون با کاهش حدود 15 میلیون تومانی، 305 میلیون تومان شده است. همچنین پراید با کاهش 5 میلیون تومانی از قیمت 207 میلیون تومان به 203 میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این سمند LX  با کاهش 2 میلیون تومانی با قیمت 303 میلیون تومان، رانا پلاس با کاهش 2 میلیون تومانی با قیمت 300 میلیون تومان، پژو پارس با قیمت 380 میلیون تومان، تیبا صندوق دار با کاهش 3 میلیون تومانی با قیمت 192 میلیون تومان، کوییک اتوماتیک با قیمت 345 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X