شماره مطلب:
6541
یکشنبه 1401/10/11 01:10
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس؛

تاسیس شرکت سهامی‌عام پروژه در بازار سرمایه تسهیل شد

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: با هدف تسهیل روند استفاده متقاضیان از ظرفیت شرکت‌های سهامی‌عام پروژه، برای تامین مالی پروژه‌ها، اصلاحاتی در دستورالعمل مصوب سال گذشته انجام شد.

به گزارش بازار وبورس به نقل از سنا؛ وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: یکی از ابزارهای موجود برای تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام در بازار سرمایه که موسسین آن نیاز به نقدینگی برای تکمیل آن دارند، استفاده از ظرفیت شرکت سهامی‌عام پروژه است که سال گذشته دستورالعمل آن به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس رسید. امسال نیز با هدف تسهیل روند استفاده متقاضیان از این ظرفیت برای تامین مالی پروژه‌ها، اصلاحاتی در این دستورالعمل انجام شد؛ و بر آساس آن روش‌های تامین مالی پروژه از طریق این دستورالعمل به شرح زیر است:

۱. تاسیس شرکت‌های سهامی عام جدید که در این روش پروژه موجود، به عنوان آورده غیرنقد موسسین به شرکت آورده می‌شود و این دارائی به علاوه آورده نقدی موسسین و آورده نقدی سرمایه‌گذاران طی پذیره‌نویسی، سرمایه اولیه شرکت را تامین می‌کنند.

۲. تاسیس شرکت هلدینگ سهامی‌عام که در این روش آورده غیرنقدی موسسین، شامل ارزش شرکت‌هایی است که در حال تکمیل پروژه هستند.

۳. انجام افزایش سرمایه از محل سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی که در این روش، پذیره‌نویسان سهامدار شرکت موجود شده و از این طریق پروژه تامین مالی می‌شود.

 

ویدیوها

آخرین‌ها

 

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را
از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

X