شماره مطلب:
7529
دوشنبه 1402/12/7 03:00
دسته بندی
وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

اصلاح انتشار گواهی اوراق سپرده خاص در صورت احراز مشکلات

وزیر اقتصاد با بیان اینکه انتشار گواهی اوراق سپرده خاص (با سود ۳۰ درصد) تصمیم دولت بود، گفت: اگر در این حوزه دغدغه ای وجود داشته باشد بعد از بررسی مجدد، اصلاحی لازم باشد صورت می‌گیرد.

به گزارش بازارو بورس به نقل از مهر؛سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی  در مورد انتشار گواهی اوراق سپرده خاص (با سود ۳۰ درصد) اظهار کرد: انتشار محدود گواهی سپرده برای پروژه‌های خاص در ستاد اقتصادی دولت مطرح و بعد از هماهنگی انجام شده است. اما توجه کنید که این گواهی‌ها برای تأمین مالی پروژه‌های ویژه است زیر بازدهی بالایی دارند و حق مردم و سهامداران است که بیشتر از منفعت آن سپرده گذاری در پروژه‌های خاص استفاده کنند.

وی افزود: بنابراین انتشار گواهی اوراق سپرده خاص (با سود ۳۰ درصد) در ستاد اقتصادی دولت مطرح و تصمیم گرفته شده بود که انتشار محدود این اوراق برای پروژه‌های ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

خاندوزی تصریح کرد: بانک مرکزی هم همان موضوعی که در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شده بود را اجرایی کرد.

وی در مورد نگرانی تولیدکنندگان مبنی بر تأثیر انتشار این گواهی‌ها بر بالا رفتن قیمت مواد اولیه، افزود: اگر دغدغه‌هایی وجود داشته باشد باید دوباره بررسی شود. بعد از بررسی مجدد، اصلاحی اگر لازم باشد صورت می‌گیرد.

گفتنی است، چندی پیش صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از انتشار این اوراق گفته بود که «نرخ سود ۳۰ درصد اوراق، سبب «بالا رفتن هزینه تسهیلات از شبکه بانکی»، «افزایش قیمت مواد اولیه با توجه نوسانات ارزی»، «نیاز به افزایش سرمایه در گردش»، «افزایش قیمت تمام شده و افزایش بی‌رویه قیمت محصولات و گرانی» خواهد شد.»

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X