شماره مطلب:
7538
دوشنبه 1402/12/14 03:15
رئیس شورای فقهی بانک مرکزی مطرح کرد؛

لزوم ورود پول به بازار سرمایه برای مهار تورم

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید نقدینگی را به بازار مولد هدایت کرد و اوراق ودیعه، اسناد خزانه اسلامی، قرارداد توافق خرید از جمله ابزارهای مالی اسلامی است.

به گزارش  بازار و بورس، علی صالح آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی در این همایش که در ساختمان مطهری سازمان بورس برگزار شد، گفت: این همایش نهمین همایش مالی و اسلامی بوده با رویه مهار تورم و رشد تولید کار خود را آغاز کرده است.

صالح آبادی افزود: ایجاد پایگاه جامع مالی اسلامی، همکاری با ۱۲ نشریه علمی و پژوهشی، تعامل با کشورهای منطقه مانند بحرین و دریافت نمایندگی ایران در این کشور، برگزاری نشست‌های تخصصی، همکاری با سازمان بورس در مباحث تخصصی از ریز برنامه‌های این همایش است.

وی در پایان گفت: باید عضویت افراد متخصص در انجمن مالی اسلامی تسهیل شده تا جایگاه انجمن بین مردم و متخصصان بیشتر از گذشته باشد.

 

اقتصاد اسلامی تبدیل به درخت تنومندی شده است

مصباحی مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی نیز در این همایش گفت: امروز اقتصاد اسلامی تبدیل به درخت تنومند شده و مسائل خوبی در همایش‌های مالی اسلامی مطرح می‌شود، باید در برنامه‌های توسعه‌ای شرایط ویژه کشور را درک کرده و مناسب با محدودیت‌هایی از قبیل تحریم برنامه برنامه برای اقتصاد نوشت.

برای مهار تورم پول به بازار مولد بیاید

مصباحی مقدم افزود: برای مهار تورم و رشد تولید باید نقدینگی را به بازار مولد هدایت کرد و اوراق ودیعه، اسناد خزانه اسلامی، قرارداد توافق خرید از جمله ابزارهای مالی اسلامی است که با همکاری سازمان بورس از سال ۱۳۸۶ تا به امروز تأمین مالی خوبی را اجرایی کرده ایم.

 

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X