شماره مطلب:
6337
دوشنبه 1401/08/9 02:37
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام‌کرد:

بسته ۱۰بندی حمایت از بورس، تلاشی جدی برای حمایت از سهامداران خرد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیمه سبد سهامی سهامداران خرد تلاشی جدی برای کمک به بورس و حمایت از سهامداران خرد در نوسانات بازار است.

به گزارش بازارو بورس به نقل از ایرنا؛مهدی طغیانی  اقدام دولت و شورای عالی بورس در بیمه پرتفوی سهامداران را اقدامی مثبت برای کمک به بهبود وضعیت بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: رویه‌های اشتباهی مانند اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه و قیمت‌گذاری‌های دستوری از سوی دولت بازار را به سمت و سویی که امروز شاهد آن هستیم برده است.

وی افزود: در کنار نوسانات قیمت در بازار جهانی و تاثیر آن بر قیمت تولیدات داخلی، نوسانات سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری نیز در اقتصاد کشور ما بسیار تاثیر گذار بوده است؛ بنابراین بازار سرمایه متاثر از این متغیرها با وجود ارزندگی، بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی معامله می شود.

طغیانی با بیان اینکه در این وضعیت بیشترین ضرر و زیان متوجه سهامداران خرد است، گفت: تصمیمات اخیر دولت و شورای عالی بورس در ابلاغ بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه، تلاشی جدی برای کمک به این بازار است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در عین حال ثبات سیاستگذاری و امنیت اقتصاد کشور ۲ عامل اصلی بهبود بازار سرمایه هستند.

وی تصریح کرد: بیمه سبد سهام سهامداران خرد تا ۱۰۰ میلیون تومان، حداقل سرمایه مردم را در شیب نزولی نوسانات بازار، برای جلوگیری از زیان بیشتر بیمه می‌کند؛ این اقدام برای سهامداران خرد بسیار خوب است.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز همواره آماده کمک به ثبات و بهبود شرایط بازار سرمایه هستند، در همین راستا در کمیسیون اقتصادی نیز با نهایی کردن طرح اصلاح قانون بازار سرمایه، امیدوارم قدمی برای بهبود شرایط این بازار مهم مالی برداریم.

آخرین‌ها

معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی بازار و بورس

بازار و بورس، پایگاه خبری مستقلی است که قصد دارد
رویدادهای اقتصاد ایران و جهان را از منظر بازارها رصد و تحلیل کند.

 info@BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.com

 www.BazaroBourse.ir

             

قوانین و مقررات

sapra.ir 

X